
"Laboratoria Przyszłości" - wykorzystanie pomocy dydaktycznych w miesiącu: PAŹDZIERNIK 2023 r.
,,Laboratoria przyszłości’’ - wykorzystanie pomocy dydaktycznych
w miesiącu: październik 2023 r.
I. Klasa: oddział przedszkolny
Na zajęciach wykorzystane zostały następujące pomoce: klocki „POLYDRON”.
W ramach realizacji programu ,,Laboratoria przyszłości” dzieci z oddziału przedszkolnego poznawały różne kształty figur i ich nazwy. Z klocków Polydron budowały figury płaskie. Poznawały ich nazwy: kwadrat, prostokąt, trójkąt. Na konkretnych modelach ćwiczyły budowę figur i brył poprzez łączenie różnych elementów (klocki pełne i szkieletowe).
II. Klasa II
Na zajęciach wykorzystane zostały następujące pomoce: Gra - budowanie cieni (Schatten-Bauspiele).
Uczniowie klasy drugiej tworzyli cienie przy użyciu układanki edukacyjnej (Schatten-Bauspiele), ćwiczyli logiczne myślenie i wyobraźnię przestrzenną. Posługiwali się instrukcją do budowania - liczyli ile klocków i jakie potrzebne są do danej figury. Uczyli się planowania, czytania instrukcji i zastosowania jej w praktyce.
III. Klasa III
Na zajęciach wykorzystane zostały następujące pomoce: klocki POLYDRON
Uczniowie poznawali bryły geometryczne poprzez łączenie różnych elementów (klocki pełne i szkieletowe). Z klocków Polydron budowali figury płaskie i łączyli je w bryły geometryczne. Na konkretnych modelach ćwiczyli budowę figur, brył oraz omawiali
ich własności.
IV. Robotyka w kl. IV
Na zajęciach wykorzystane zostały następujące pomoce: Zestawy do budowania robotów
z klocków „Fischertechnik education”
W miesiącu listopad uczniowie w ramach zajęć z robotyki uczyli samodzielnego sterowania robotami oraz początki programowania robotów w środowisku Scratch.
V. Klasa VIII
Na zajęciach wykorzystane zostały następujące pomoce: mikrofon Mikroport Kimafun - bezprzewodowy mikrofon krawatowy KM-G130-1 (nadajnik + odbiornik), aparat fotograficzny Sony RX100.
Uczniowie klasy VIII pracując nad częścią artystyczną z okazji Dnia Patrona Szkoły korzystali
z mikrofonu Mikroport Kimafun. Na lekcjach języka polskiego realizowali zaś projekt
pt. „Mały Książę – literacka gra planszowa”. Opracowali instrukcję gry, plansze, pionki do gry nawiązujące do lektury, przygotowali pytania ze znajomości utworu. Prezentacja gier miała miejsce w klasie. Skorzystano z aparatu fotograficznego, by przygotować fotorelację podsumowującą efekty pracy uczniów.