,,Laboratoria przyszłości’’- wykorzystanie pomocy dydaktycznych w miesiącu: listopad i grudzień 2022 r.
- Klasa: Punkt przedszkolny, oddział przedszkolny i klasa III
Na zajęciach wykorzystane zostały następujące pomoce: klocki „POLYDRON”.
Przedszkolakom klocki posłużyły do nauki figur (trójkąt, kwadrat, prostokąt) oraz do segregacji zbiorów według koloru i kształtu. Dzieci z wielkim zaangażowaniem budowały własne konstrukcje i je nazywały. Doskonaliły współpracę, ale także koordynację oko- ręka oraz odpowiedni nacisk dłoni, palców na klocki i prawidłowy chwyt w czasie tworzenia budowli.
Uczniowie klasy III bawili się geometrią, rozwijali sprawność umysłową, manualną, kreatywność, wyobraźnię. Mieli możliwość wykonania budowli według swojego pomysłu.
II. Robotyka w kl. IV
Na zajęciach wykorzystane zostały następujące pomoce: Zestawy do budowania robotów
z klocków „Fischertechnik education”
W miesiącu listopad uczniowie w ramach zajęć z robotyki uczyli się samodzielnego sterowania robotami oraz poznali początki programowania robotów w środowisku Scratch.
III. Klasa V
Na zajęciach wykorzystane zostały następujące pomoce: mikrofon Mikroport Kimafun - bezprzewodowy mikrofon krawatowy KM-G130-1 (nadajnik + odbiornik)
Uczniowie klasy V uczestniczący w zajęciach rozwijających z języka polskiego przygotowali inscenizację wiersza Jana Brzechwy pt. „Mrówka”. Podczas lekcji poznawali istotę teatru poprzez planowanie inscenizacji, budowanie roli, wykorzystanie rekwizytów, tworzenie kostiumów i scenografii.
Celem zajęć było też uświadomienie uczniom jak duże znaczenie w wyrażaniu stanów emocjonalnych– oprócz gestu i ruchu scenicznego- ma słowo. By dotarło do odbiory musi być słyszalne, wypowiedziane z odpowiednią dykcją, głośno lub z użyciem mikrofonu.
Wykorzystanie mikrofonu podczas zajęć i w trakcie spektaklu miało uświadomić uczniom, że urządzenia techniczne są również niezbędne przy tworzeniu spektaklu.
9 listopada 2022 roku inscenizacja została zaprezentowana przedszkolakom i uczniom kl.0-3.
IV. Klasa: VIII
Na zajęciach wykorzystane zostały następujące pomoce: GeoModel, klocki POLYDRON
Uczniowie pracowali indywidualnie z GeoModel, składali bryły graniastosłupów i ostrosłup- czworościan foremny (porównywali go z sześcianem). Rozpoznawali siatki i nazwy graniastosłupów prostych (sześcianu, graniastosłupa sześciokątnego, graniastosłupa pięciokątnego, graniastosłupa czworokątnego- prostopadłościanu i sześcianu, graniastosłupa trójkątnego i ostrosłupa trójkątnego- czworościanu).