I. Klasy 0-III
Na zajęciach wykorzystane zostały następujące pomoce:
- klocki konstrukcyjne „Polydron”
Zestaw zafascynował uczniów światem brył przestrzennych. Uczniowie uczyli się
geometrii poprzez łączenie różnych elementów(klocki pełne i szkieletowe), budowali
różne figury płaskie i bryły geometryczne, poznawali ich własności, poznawali pojęcia
dwunastościan, ośmiościan, dziesięciościan itd. Dzieci miały możliwość konkretnego
działania, eksperymentowania i zrozumienia pojęć geometrycznych.
- "Schatten– Bauspiel”– dzieci wykorzystywały układankę edukacyjną do budowy cieni.
Wykonując zadania o narastającym stopniu trudności, uczniowie rozwijali logiczne myślenie,
wyobraźnię przestrzenną, sprawność manualną oraz koordynację wzrokowo-ruchową.
- Geo Model
uczniowie budowali bryły przestrzenne, tworząc inny kształt 3D (np. stożka, sześcianu, walca,
ostrosłupa itp.), opisywali swój model np. ile ma ścian, wierzchołków, krawędzi.
II. Klasy IV-VIII
Na zajęciach wykorzystane zostały następujące pomoce:
- aparat cyfrowy
Uczniowie kl. VII wykonali zdjęcia w ramach akcji MEiN „Szkoła pamięta 2022 r.” (zapalenie
zniczy na grobie Michała Jędruszczaka walczącego pod Monte Cassino)
III. Robotyka w kl. IV
Na zajęciach wykorzystane zostały następujące pomoce:
- klocki „Fischertechnik education”
Uczniowie uczyli się samodzielnego sterowania robotami oraz przy pomocy prowadzącego
zajęcia dokonywali zmian w gotowych programach sterujących. Poznaną wiedzę
wykorzystywali w praktycznym sterowaniu robotami przy pomocy aplikacji na telefon.